Od malička sa deti potrebujú učiť. Rozoznávať farby, rozvíjať schopnosti, formovať reč. Pri hre by sa zase mali naučiť technickým zručnostiam.
Dnešná moderná pretechnizovaná doba nabáda deti na zábavu s tabletom, mobilom a rozprávkami, ktoré si ľahko nájdu na YouTube kanáloch. Samozrejme, že sa nachvíľu zabavia, ale pomôžu tieto aktivity pri učení sa ako sa drží ceruzka, viaže šnúrka a iné malichernosti, ktoré by predsa mal zvládnuť a vedieť každý…
Je to správne?
Malé deti vedia ovládať mobil, prepínať kanály, vyhľadať si pesničku či rozprávku…Je doba počítačov, to je pravda, ale pedagógovia poukazujú na to, že práve manuálna zručnosť chýba deťom. Mnoho prváčikov si nevie zaviazať šnúrky, povedať koľko je hodín na ručičkových hodinách, zapnúť gombík…
Je potrebné rozvíjať jemnú motoriku dieťaťa
Výsledkom bude samostatnosť, tvorivosť, trpezlivosť, vnímavosť a dobré nastavenie pre ďalší vývoj dieťaťa. Drevené stavebnice, edukačné hračky sú najlepším spôsobom ako rozvíjať jemnú motoriku, podporiť zvedavosť, zručnosť a prirodzený záujem o dianie. A hlavne aj záujem rodiča. Tablet nestačí, aby bolo dieťatko šikovné a pripravené na nástrahy dňa.
Pri hre s obyčajnou stavebnicou si deti precvičia naraz veľa vecí, nie len motoriku, ale aj budú vedieť spolupracovať, rozoznávať farby, tvar, dĺžku a komunikovať. Ide o veľmi dynamickú pomôcku na zábavu ale aj výchovu dieťatka. Praktická hračka podporuje technické zručnosti (pohyb svalov, logické myslenie, pochopenie postupu), manuálne zručnosti (systematickosť, plánovanie postupu, rozoznávanie farieb, tvarov…), sociálne zručnosti (komunikácia v kolektíve, spolupráca).
Pri hre s mobilom alebo tabletom sa naučí tak akurát byť ticho a pokazí si oči a „poláme“ krk už v mladom veku. Ale samozrejme aj memoruje a učí sa tie básničky, rozprávky naspamäť aj keď možno to ani samo nechce.
No určite pôvodné „staré“ osvedčené hračky sú najlepším variantom ako s dieťaťa vytvoriť šikovného človeka.